4 maj -17

I måndags red vi på gräsvägarna. Det blev mycket trav och galopp och han var ganska pigg. Jag stälde inga krav på honom. 
 
Igår red vi på banan. Jag försökte lossa sidorna och det blev mycket öppna och sluta och ställa och böja. Han kändes väldigt mjuk och trevlig vartefter. Bitvis blev han spänd och kändes stel och trippig bak men när han kom till arbete kändes det okej. Vi testade även galoppsluta vilket gick helt okej när han väl förstod vad jag ville. Vi gjorde även några byten och jag var nöjd. Han bytte inte rent åt höger den gången han inte bröt av men han stressade inte upp sig och bytte sprången efter varandra. Jag fick en bra känsla men är lite misstänksam mot stelheten. 
 
Idag longerade jag i repgrimman. Det kom en skock med barn när vi precis hade börjat så koncentrationen var usel. Han såg helt okej ut dock men var dum i höger varv. Han försökte dra iväg längs långsidan och när jag stoppade det hamnade jag i fel position och då vände han istället... Vi var lite smått osams ett tag innan jag fick ordning på det. Han såg lite trippig ut bak i traven när han fick springa lös. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0