10 juni -17

I torsdags red vi gräsvägarna runt Bjärby. Det blev mycket trav och galopp och han kändes trevlig. 
 
Igår red vi dressyr på banan. Han var över lag väldigt trevlig. Vi började med bakdelsvändningar vilket gick sådär för att sedan övergå till trav och rida mycket volter i olika storlekar. Det blev mycket galopp under passet, först göra lite mindre volter och sedan lite fattningar från skritt och förvänd galopp. I vänster varv gick det mesta bra men i höger varv var det svårare. I volterna faller han inåt, mest för att jag lutar mig inåt omedvetet, och han blir lite lång och springig i fattningarna. Det är lite samma problem med den förvända galoppen och han blir springig och obalanserad. Över lag var jag i alla fall nöjd och bitvis gav han en väldigt trevlig känsla. 
 
Idag var vi ute och skrittade barbacka. Först red vi bort förbi Styrstad kyrka och nästan ända bort till korsningen där för att få lite miljöträning vi husen och sedan tog vi svängen runt Bjällbrunna hem. Det var trevligt och jag hade inga direkta krav på honom. 
 
De började även gå ute på nätterna igår så han var lite trött idag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0