1 januari -17

Det blev inget gjort med hästen igår. Det råkade bli 4,5 timmes sömn då jag fastnade med mitt pussel och jag ville inget hellre än att krypa ner i sängen igen när jag masat mig upp och ätit frukost. Att det blåste halv orkan i stallet hjälpte inte heller med att motivera mig till att göra något med hästen. :p Jag släppte bara ut odågorna och fixade stallet innan jag åkte hem och lade mig igen och sov 3-4 timmar till, väldigt skönt måste jag säga. 
 
Vi kompenserade med att motionera idag istället. Enligt planen blev det longering i repgrimma. Eftersom de höll på att smälla fyrverkerier typ hela tiden jag var i stallet var min stackars häst lite spänd och uppstressad när vi började och for runt i trav. Han har nog aldrig sprungit på så bra av sig själv innan... Han fick springa av sig det värsta innan vi övergick till galopp. Konstigt nog hade han svårt att hålla galoppen så vi kämpade en hel del med det innan vi återgick till lite travarbete med övergångar till skritt. På slutet var han riktigt avslappnad och sänkte huvudet. När jag var nöjd med longeringen jobbade vi med att flytta lite åt alla möjliga håll innan vi skrittade några varv och då fick han gå lös bakom mig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0