19 februari -17

Idag tömkörde vi igen och höjde kraven lite, dessutom plockade jag fram en bom att kliva över. Vi jobbade i 20 minuter idag, fortfarande mest skritt. Idag var jag på honom så han faktiskt klev på lite mer i skritten, i början brydde han sig inte om drivningen men efter ett par tillsägelser lyssnade han bättre. Vi jobbade med övergångar och körde en del halt-trav då han är så seg att gå framåt när vi gjort halt, det gav faktiskt lite resultat. Det blev lite mer trav än förra gången och även något varv i galopp åt varje håll. Han såg över lag väldigt trevlig ut och sökte sig fint ner i form för det mesta trots att båda tömmarna satt direkt i bettet. Jag tycker han var duktigt och han verkade rätt nöjd efteråt. :)
 
Nu sitter jag hemma och tar det lugnt. Kroppen tycker att jag kört alldeles för hårt den här veckan så jag passar på att vila lite när jag kan. Det blev 42,5 timmar på jobbet i veckan för att jobba in lite tid då jag haft svårt att få ihop veckorna med sjuk häst och varit tvungen att åka ifrån för lite annat. Utöver det har jag ju börjat sätta igång Akke igen och igår var jag i Stockholm på konsert vilket resulterade i en hel del gående och stående vilket inte riktigt uppskattades av min rygg och mitt bäcken. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0