17 februari -17

Idag har vi tömkört, woho! Dock inget avancerat över huvud taget. :p Han började med att bli rädd för okänt föremål vid andra stallet och höll nästan på att springa ner mig när vi skulle in på ridbanan och var därefter väldigt spänd när jag stängde om oss samt fixade ordning på tömmarna. Så fort vi kom igång lugnade han ner sig som tur var. Det blev mest skritt och det var is i alla vattenpölarna så vi var på en volt emellan dem. Vi jobbade lite med övergångar för att inte bara gå runt runt och det gick riktigt bra även om det saknades en del bjudning men jag ville inte pressa honom för mycket. Vi lade in lite korta travintervaller, aldrig mer än ett varv, och bitvis såg han riktigt fin ut när han slappnade av. :) Jag glömde kolla klockan men gissar att vi höll på i 10-20 minuter. Så himla roligt att komma igång lite igen, vi får väl se hur länge det varar dock. Om det fryser kan vi ju inte vara på banan och jag går inte ute med honom när han är så pass orastad, dessutom misstänker jag att mitt bäcken kommer att protestera när passen blir lite längre och mer krävande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0