6 oktober -16

Idag red vi på stubben borta vid Bjällis. Han var väldigt spänd och ofokuserad samt pigg så först var det bara fokus på att få honom att slappna av lite. Vi jobbade med åttvolter en stund tills han lugnat sig lite, då gjorde vi lite öppna och sluta samt några längningar. Öppnan och slutan gick riktigt bra, dock tvärar han gärna lite mycket. Efter en liten skrittpaus körde vi galopp, först blev det fattningar från skritt som fungerade utmärkt idag samt öka o minska volten. Vi provade även lite längningar men då försvann bromsen. :p Till sist gjorde jag en förvänd galopp åt varje håll och det gick bra. Som avslutning tog vi lite snabbare galopp uppför backen och då var jag nära att åka i backen två gånger... Han bockar ju och slår bakut när det börjar gå fort och första galoppen trodde jag han skulle gå om kull eller något då det kändes som han låg på sidan i luften i en bockning, andra galoppen drog han till med några ordentliga bocksprång när vi kommit upp i fart och då satt jag lite lagom löst med. :p Det blev trav längs gärdet mot Bjällbrunna och då kändes han väldigt mjuk och fin plötsligt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0