3 oktober -16

Idag har vi hoppat. :) Han kändes stel och lite seg när vi red fram men jag var inte så petig heller. Det blev lite sidvärts och volter. I galoppen red vi mest runt fyrkanten och gasade på långsidorna och då vaknade han lite. Hoppningen gick jättebra, jag hade satt upp två räcken snett igenom som man kunde hoppa på en åtta. Till att börja med låg de på 50-60 centimeter och efter att ha hoppat ungefär fyra språng höjde jag upp till 80 centimeter och så blev det ungefär lika många språng till. Han hoppar mycket ärligare nu och tar av utifrån när det krävs. :) Som avslutning byggde jag ihop en oxer på medellinjen som låg på ungefär 90 centimeter i bakkant och var ganska utdragen. Även den tog han utan problem och kom ordentligt utifrån en gång. Det blev fyra språng även på oxern, sedan joggade vi av eftersom han skötte sig så bra. :) Det var mest en check på att han hoppade bra idag och att min kropp pallade och det verkar ju fungera. Nu blir det hopptävling om två veckor, en 80-klass och så ska vi försöka få till en träning innan dess. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0