29 oktober -16

Igår red jag på banan och det gick ungefär som förra gången... Han var allmänt tittig även om han inte var lika pigg och mitt tålamod var inte det bästa. Förutom åttvolter med övergång emellan blev det lite förvänd galopp som gick helt okej, speciellt när vi hållit på ett tag och han inte rusade på så fort vi red rakt fram. Mot slutet slappnade han av lite och då avslutade vi. 
 
Idag var vi ute i skogen. Det blev kohagen och sedan pulkabacken hem med lite extra backar. Han var väldigt pigg så fort det gick hemåt, annars var han lite småseg. Han kändes ganska trevlig när vi var ute men jag hade peewee-bettet och då brukar det gå bättre. När vi kom hem tog vi några varv på banan och det kändes ganska bra. Han var inte riktigt lika ofokuserad så jag tror han har lite svårt för mörkret och blir mer spänd då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0