26 oktober -16

Jag orkade inte rida i söndags men i måndags blev det banan. Det gick verkligen uselt. Han var pigg och spänd och jag fastnade i handen vilket inte underlättar alls. Jag började med att göra lite öppna och sluta i skritt men det gick sådär så vi travade istället. Han var fortsatt spänd i traven och blev stark och efter lite försök med serpentiner fastnade vi på volten. Det blev galopp ganska snart då jag verkligen inte fick ordning på traven. I galoppen gjorde han sig rak i innersidan och blev stark och springig och vi kämpade länge och väl utan att det släppte. När jag gick över i höger varv försökte jag tänka på att vara mjuk i handen och då blev det bättre och mot slutet efter mycket jobb gick han i alla fall hyfsat i trav och galopp även om övergångarna inte var något att hänga i julgran. 
 
Idag blev det en väldigt kravlös ridtur med Matilda och Vinnie. Han fick gå sist i början och blev lite uppspelt av det men skötte sig ändå bra och så fort han fick komma upp jämsides blev han lugnare. Det blev bara skritt och vi var ute i ungefär 40 minuter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0