21 oktober -16

Igår red vi på banan. Han var fruktansvärt pigg efter att ha blivit tömkörd en dag och vilat två... Först jobbade vi med öppna i skritt för att han skulle få något att tänka på men det gick inget vidare. Han var mest spänd och tjafsig i munnen. Vi började trava när jag var hyfsat nöjd och efter att ha joggat honom lite red vi cavalettin jag lagt ut på medellinjen. Det gick halvbra det med. Han ville inte länga ut sig så han fuskade in lite extra steg här och där. I övrigt var han väldigt spänd och tjafsig i traven med så när jag tröttnade övergick vi till galopp. Där jobbade vi mest med att öka och minska volten. Han blev gärna stark eller bröt av och jag fick ingen riktigt ordning på honom kände jag. Det blev mycket galopp för att göra av med energi och när vi väl slutade blev han riktigt trevlig i traven. Nu fungerade cavalettin så länge jag red ordentligt och han gick städat och tjafsade inte med bettet. När han gjort cavalettin rätt några gånger travade vi av. 
 
Idag blev det uteritt på gräsvägarna. Han var pigg idag med och vi red bort till Styrstad-diket och förbi Bjärby hem med en extra sväng bort till grusvägen. I början var han spänd och skulle mest springa fort men när vi vänt hemåt blev det mer ordning och han kändes jättetrevlig. Lagom stöd i handen i galoppen utan att han låg på men han tog ändå stora språng. :) Det blev mycket trav och galopp och när vi skrittade hem kändes han faktiskt lite trött. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0