2 oktober -16

Igår var min häst dyr. :) Vi var och tävlade och han gick riktigt bra och skötte sig super i övrigt med. :)
 
När vi red fram till första klassen som var en LC:1 var han stel och spänd. Efter lite trav och galopp red vi igenom programmet för han brukar bli bättre då och lite skillnad gjorde det kanske. Efter det gick vi upp och hängde vid insläppet då jag trodde jag skulle in på collecting ring men det var en till före mig. Han blev konstigt nog mjuk av att stå still och kändes bättre när vi red en stund till på framridningen. Väl inne på collecting ring gick han och sneglade på allt första varvet, speciellt domarna som hade en liten inhägnad med bommar och blommor. Han slappnade av ganska fort i alla fall och vi körde lite galopp och skritt på lång tygel. Inne på banan var sargen läskig då det låg bommar på den och speglarna var han också tvungen att snegla på men efter att ha ridit ett varv åt varje håll var det lungt det med. Själva programmet gick bra, jag glömde förbereda lite men det fungerade fint ändå. Det som kändes sådär var fattningen åt höger samt sista övergången till skritt där han var väldigt spänd i skritten och så fick vi två galoppinslag i hörnet när vi skulle göra sista uppridningen men det såg tydligen inte domaren för vi fick en sexa på det. :p Totalt lyckades vi skrapa ihop 69,074% vilket med stor marginal är det bästa han har fått och även personligt rekord för mig, jag har ridit på 68% som bäst. Det var ganska snällt dömt men jag var ändå supernöjd och vi var en ynka poäng från placering. 
 
Jag trodde han skulle vara trött till LB:1an men på framridningen var det full fart. När vi kom in i ridhuset tog energin slut, förmodligen för att det var ganska varmt där inne och kallt ute. Jag fick kämpa lite för att få fram honom men han kändes mjukare i sidorna i alla fall. Travprogrammet kändes ganska bra förutom längningarna, det är inte vår starka sida, samt att han dök med huvudet ett par gånger för att klia sig. Galoppen kändes bra bitvis men ibland blev han lite sprattlig och vi fick omslag i ena längningen. När han blir seg är jag gärna på honom med skänkeln och det är då han sprattlar, när jag håller mig kall och korrigerar med sätet går det mycket bättre. Jag var ändå ganska nöjd och det slutade med 64,643% i LB debuten, andra untanför placering och ungefär 6 poäng ifrån. När vi gick tillbaka till trailern kissade han en sjö så han var nog lite kissnödig när vi red. :p
 
Som sagt jättenöjd med resultatet även om det inte blev någon placering och han stod snällt på trailern någon timme mellan klasserna och det var inga tveksamheter med lastningen, bästa lilla skrutt. :) Framåtbjudningen verkar han också ha hittat, vi får se om det håller i sig. 
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Vad ni är duktiga! Riktigt bra jobbat :D Har du något filmat? Blev himla sugen på att se er :)

Svar: Tack! Tyvärr blev det ingen film den här gången, det hade varit intressant att se hur det såg ut.
Thalbaz

2016-10-06 @ 01:48:57
URL: http://karoline.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0