12 oktober -16

I måndags skulle vi hopptränat men M fick förhinder så det blev inget. :( Vi fick i alla fall låna banan och hoppa lite ändå. :) Han var som vanligt sjukt pigg där, jag vet inte vad det är med den banan. :p Efter lite enklare uppvärmning där jag mest försökte få honom fokuserad och lite lugnare hoppade vi fram på två hinder som var små. Det blev några språng på dem åt varje håll och så gav vi oss på studsen som stod uppställd en gång och det gick jättebra. Efter det blev det lite paus när jag hoppade av och sänkte alla hinder till 80 centimeter och drog ihop oxrarna lite. Vi började med att hoppa ett framhoppningshinder för att sedan fortsätta på vattenmattan som låg på 70 centimeter. Den var väldigt farlig och han stannade en bit innan och eftersom det var full rulle mellan hindrena var jag inte riktigt beredd så jag hann inte driva på heller. Han fick i alla fall gå fram och nosa på den och när han är typ framme hoppar han plötsligt från stillastående utan att jag gör någonting. :p Det blev massa beröm efter det innan vi fortsatte med hoppningen. Vi hoppade några linjer och försökte sätta ihop någon slags bana vartefter. Det var fortsatt bra fart och han hoppade super utan tveksamheter. Det fanns en kombination som vi provade och tidigare har han backat av när det är fler hinder på rad men inte idag, vi fick nästan trångt första gången och andra gången blev det trångt. Han var superduktig och verkade tycka det var kul, det blev totalt tre stopp, ett åt varje håll på vattenmattan och ett på ett guldfärgat räcke som jag tror att han inte riktigt såg första gången. Vi höll inte på så länge då han var så duktig. Vi hade lite styrsvårigheter ibland då jag inte planerad vägen i tid. :p
 
Idag red vi grusvägen mot Smedby och gräsvägarna hem barbacka. Han var fruktansvärt pigg så vi avslutade med lite galopp och fattningar från skritt på banan vilket gick helt okej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0