20 november -16

Igår blev det faktiskt tömkörning och han var rikitgt fin. :) Då jag i princip var tvungen att molhålla på ytter för att hålla honom på spåret satte jag den tömmen i gjorden istället och vilken skillnad det blev! Han blev så fin och väldigt trevlig att jobba med. Vi har annan däckel och andra tömmar just nu då syrran har de "bra" grejerna och jag vet inte om det var det som gjorde skillnad. Jag kom åt honom mycket bättre än i longeringen och även i höger varv kom jag åt honom bra. Det blev en del övergångar och vi övade även på att göra halt och ställa upp hyfsat jämnt vilket även det funkade fint. Jag hade lite dålig koll på tiden men jag tror vi höll på i närmare en timme men då blev det en del skrittt med. 
 
Idag har vi varit ute på gräsvägarna. Vi har ridit lite fram och tillbaka på ställen vi inte är på så ofta och det slutade med att vi var ute i närmare 1,5 timme. Det var lite blandade gångarter men ganska mycket skritt. Han kändes ganksa mjuk och trevlig men på slutet började han kännas lite kort i steget och stel. =/ Över lag hade jag inte så mycket krav, det var mest skönt att komma ut i det fina vädret. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0