16 november -16

Hästen har fått lite extra vila igen. :p I söndags var det fruset och tråkigt när jag var i stallet så jag struntade i ridningen, i måndags kunde vi faktiskt vara på banan, igår vilade han som vanligt och idag har jag mått lite sådär så det blev vila idag med. 
 
Han gick ganska bra i måndags. Inte lika pigg som han varit senaste gångerna på banan även om han som vanligt blir superdistraherad så fort det rör sig folk på vägen i mörkret... Jag tappade ändå bara tålamodet en-två gånger, det var rätt bra för att vara mig just nu. Vi började med att jobba med lite serpentiner och övergångar innan det blev galopp. I galoppen jobbade vi med förvänd galopp och det gick ändå hyfsat även om han lätt blev spänd och tittig när vi kom ut på spåret. Han kändes ganska trevlig mot slutet och jag kunde korta ihop honom lite. Problemet just nu är att han inte riktigt jobbar igenom kroppen och känns lite kort i steget. Jag vet inte om det beror på sadeln eller om det är något annat. Jag får väl testa att byta bom igen... Helst skulle jag vilja testa barbacka men det kommer inte min kropp att gilla. =/
 
Frukost i hagen i söndags morse :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0