12 november -16

I torsdags blev det en skrittur tillsammans med Matilda. Han kändes ganska trevlig och jag var glad att jag orkade ut, när jag åkte från jobbet var jag inte så sugen på att rida. 
 
Igår red vi gräsvägarna längs krondiket. Han var pigg och bockig men blev ganska fin på slutet. 
 
Idag tänkte jag rida samma väg som igår men på andra sidan diket efter grusvägen. Där vi kom bort till slutet på den vägen insåg jag att diket över till nästa gärde inte alls var så stort som det såg ut från andra hållet så vi fortsatte över där och red lite i skogen på den sidan. Tyvärr finns det ju inga bra ridvägar där så vi skrittade bara runt lite inna vi red hem igen. På hemvägen fick han lite styltor, framför allt bak, trots att snön inte ens täcker marken... Han kändes jätteläskig att rida när ena bakbenet plötsligt försvann titt som tätt, jag gick faktiskt hem sista biten då det nästan kändes som han skulle ramla omkull ett tag. :s Annars var han väldigt fin och vi gjorde serpentiner i galopp på gräsvägarna så han fick jobba lite i förvänd galopp. Traven var också trevlig större delen av tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0