6 maj -16

Vi red ett kortare pass på banan idag. Vi började med en bra övning jag hittade på Hippson där man rider på medellinjen och gör en åtttametersvolt ungefär var tionde meter. Vi gjorde det två gånger i skritt först och sedan övergick vi till trav med en övergång till skritt mellan varje volt. Jag tyckte han blev ganska mjuk av det. När jag kände mig nöjd blev det lite galopp i varje varv för att checka av innan v red igenom LC:2. Det gick helt okej även om det inte var någon superkänsla. Som vanligt var det svårt att få till det efter skritten så det övade vi lite mer på efteråt och då gick själva momentet med att ta tyglarna superbra men han ville inte fatta för skänkeln. Jag var på honom lite extra en gång då och sedan var det en hela nnan häst att rida. Supertrevlig galopp och fin trav med. Jag gjorde faktiskt bara någon uppridning i trav med två halter innan vi gav oss. 
 
Efter Akke var det Sputniks tur. Han var inte så sugen på att bli riden. Redan när jag kom in i boxen såg han ut som han tänkte "Jaha, är det den där jobbiga människan igen". Han tyckte inte riktigt att han skulle ha träns och när vi sedan skulle sitta upp så vägrade han ställa upp ordentligt vid bänken, han bara flyttade ut rumpan... Hade jag haft sadel hade det nog gått men jag red barbacka så det blev lite fel vinkel att kasta sig upp från. :p Det slutade med att jag fick gå och hämta pallen istället. Han kändes allmänt seg och visade tydligt att han hellre ville gå hem. Det blev i alla fall bättre fart på honom när han hade bajsat. :p Vi red motionsspåret och sedan runt Bjärby hem. 
 
Akke fick sig ett bad när jag var klar med Sputnik och sedan betade vi ungefär 40 minuter innan vi gcik in och knoppade då vi ska iväg och tävla dressyr imorgon. :) Jag kan lova att han såg fundersam ut när han åkte in i boxen med knoppar och pyjamas. :p
 
Nybadad häst som var mycket nöjde med att få beta gräs. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0