14 maj -16

Igår red vi ut och körde ett rejält galopp pass. Det blev runt Bjärby och hela vägen längs E22:an. Jag försökte öka och minska galoppen med blandad framgång. :p Han höll på och byta till höger galopp hela tiden av någon anledning. Jag misstänker att jag satt snett men jag vet inte riktigt. Bitvis var han fin i alla fall och bitvis spänd. 
 
Idag skrittade vi bara ut en sväng barbacka. Det blev en kortare sväng vid motionsspåret och sedan runt Ånestad. Han var lite seg men snäll annars, inget bockande eller annat stök. :)
 
Vi har även hitta ett acceptablel sätt att borsta på. Normalt tycker han det är pest att bli borstad men av en slump stod jag och gnodde bort smuts med ryktskrapan och det var jätteskönt... Vi har roat oss med det i två dagar. Det var ett effektivt sätt att bli av med all päls han inte fällt än i alla fall. :)
 
Igår red jag även ponny. :) Jag fick erbjudande om att prova stallets B-ponny och det är klart man inte tackar nej till det, det är ju alltid roligt att prova nya hästar. :) Hon kändes inte så liten som jag trodde hon skulle göra och var väldigt trevlig att rida. Vi hängde med Matilda på en sväng runt kohagen och det var bra fart på henne och hon blev bara piggare och piggare ju längre vi kom. :p Det hjälpte säkert inte att Matilda gick och taktade typ hela ridturen heller. Det blev mest skritt och lite trav men ett par gånger började hon galoppera men hon bockade ju direkt då så det blev typ ingen galopp. Första gången höll jag på att åka av då jag inte var beredd men sedan var det inga problem. :) På slutet red jag ihop henne en bit och då kändes hon riktigt trevlig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0