Tandläkaren

Idag har vi varit hos tanläkaren på årlig kontroll. Det mesta såg bra ut, lite snedställda tänder framför allt en i vänster underkäke som han även hade en liten fraktur på men det var inget allvarligt. De slipade lite i underkäken, sedan var vi klara. Han skötte sig väldigt bra tycker jag, det var lite läskigt att gå in där som vanligt men han lugnade sig rätt snabbt och lastningen var inga problem fast jag var själv. :)
 
Jag var lite lätt stressad när jag kom dit två minuter för sent. :p Det började med att jag kom iväg senare än planerat och någon kilometer innan Mariehovsavfarten var det kö, jag hade helt förträngt att det är den årstiden och att folk har semester... Egentligen hade jag tänkt åka genom Söderköping men det var bara att svänga av vid Mariehov istället. Borta vid bron var det kö och jag trodde först att det var broöppning men sedan sade någon att bron var trasig. Jag hade lagom vänt när bommen började gå upp så det var bara att vända igen eftersom det förmodligen tagit evigheter att sitta i kön på E22:an. Efter lite mindre felkörningar då jag inte brukar åka den vägen kom vi i alla fall ut på 210:an och lyckades komma typ i tid, jag trodde jag skulle bli minst tio minuter senare. 
 
Han har lite minisemester nu då han inte varit jättesugen på att bli fångad i hagen sista veckan och det passare även bra men tandläkarbesöket. Han får vila till onsdag så kör vi igång lte lungt på torsdag igen med förhoppning om att terrängträna på tisdag. :)
 
Trött häst som fått lugnande :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0