23 juli -16

Igår red vi på banan. Först lite uppvärmning där jag flyttade på honom och gjorde övergångar. Känslan var sådär, han var ostadig i formen och lite spänd. När han var hyfsat uppvärmd red vi igenom LB:2 vilket gick halvbra. Han var fortsatt ostadig och på vänster diagonal i galoppen skulle han inte sakta av... Vi gjorde om hela galopprogrammet som ändå inte blev så bra när jag insåg att jag glömt den ökade traven innan och då blev det mycket bättre. :) Som avslutning gjorde vi byten. Åt vänster lyckades vi få till två rena på raken efter en stund, höger ville sig inte riktigt. Han körde ut högerbog och sprang när vi skulle byta så först fick jag jobba på det och när det fungerade bröt han av till trav i bytet. Jag tror vi fick till ett hyfsat ordentligt byte som blev rent i alla fall. Han kändes fin efteråt. 
 
Idag var vi bara ute och joggade lite barbacka längs gräsvägarna. Jag hade tänkt rida runt Bjärby men han tyckte vi skulle mot Styrstad istället så han fick välja idag. Vi jobbade med övergångar och lite öppna. Han kändes ganska fin men bitvis okänslig för skänkeln. 
 
Någon som inte var nöjd med gårdagens bad och tyckte det kliade förskräckligt :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0