16 juli -16

Idag har vi hoppat. Det gick riktigt bra och på slutet hoppade vi en liten bana på 90 centimeter. :) Han var lite småseg när vi red fram men inte så farligt och jobbade ganska bra. När vi började hoppa låg hindren på ungefär 70 centimeter och efter att ha hoppat alla åt båda hållen höjde jag till 90 centimeter. Vi fick ett stopp på sockerbitarna då de var läskiga men annars var det inga problem, till och med vattenmattan hoppade han utan problem men jag misstänker lite att han inte riktigt såg den då den var mer sandfärgad än blå idag. Över lag var jag väldigt nöjd med honom även om han rev räckena några gånger när det blev högre. Vi lasttränade även lite innan vi red då han krånglade senast vi åkte men det gcik super. Först rakt igenom en gång med paus när han var inne och nästa gång kunde jag gå bak och stänga, sedan fick det räcka. 
 
Dagens övning :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0