30 december -16

Igår red vi ut. Det blev grusvägen bort mot Smedby och sedan gräsvägarna tillbaka och Bjärbyvägen hem. Han var lite småseg men kändes ganska trevlig ändå. Jag hade inga jättekrav men på Bjärbyvägen jobbade vi i alla fall med lite tempoväxlingar och sidvärtsrörelser. 
 
Idag har vi hoppat! Eller kanske synd att kalla det hoppning men ett litet hinder hade vi i alla fall med bom framför och bakom som hoppades på volt. Det var hisnande 55 centimeter högt, i alla fall till han drog i bommen så skållan halkade ner, då var det mer 30 centimeter. :p När vi red fram var han stel och seg men det släppte ändå ganska fort, speciellt när vi gjort lite öppna och sluta. Han verkade uppskatta att få hopppa och fokus låg på att han skulle komma igenom serien med bibehållen ställning. Det var väl lite blandat resultat men över lag gick det bra och han kändes så himla mjuk och trevlig efter en stund. Till och med bytena åt höger fungerade tillfredställande. Jag vet inte om han bytte rent men han byte i alla fall både fram och bak inom några språng. Åt vänster vet jag inte om vi fick till något byte men där vet jag att det går så jag bråkade inte om det. Jag är supernöjd med dagens pass, han kändes så fin på slutet. Imorgon blir det lite longering, förmodligen i repgrimma och så vilar han på söndag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0