10 december -16

Ehh, hoppsan var visst en vecka sedan jag skrev sist. :p Jag skyller på extrem trötthet, jag har typ somnat i soffan varje kväll. 
 
Jag linade på banan i måndags i repgrimman och vi körde lite ledarskapsövningar med då det var lite hårt och jag inte ville köra för mycket trav och galopp. Longeringen gick rätt bra och på slutet sänkte han huvudet i båda varven. Efteråt övade vi på att han skulle flytta runt mig och gå under sig ordentligt med inner bak. Det var inte jättepopulärt i vänster varv men vi fick till det efter en stund. Annars övade vi på att backa och gå framåt samt vända bort från mig. 
 
I onsdags red vi en skrittur runt gärdet. Det var snorhalt på grusvägen samt regn och blåst så det blev inte mer än skritt även om jag gärna hade travat lite. Jag roade mig även med att byta box så han fick en granne och jag inte behöver gå lika långt. Han var inte alls nöjd först och började ganska omedelbart att krubbita på grimskaftet till Matildas hönät, då var det nära att jag flyttade tillbaka honom... Jag provade att hänga hans nät över men det hjälpte inte direkt men efter en stund slutade han och började äta istället och nu verkar han tillfreds med sin nya box. 
 
I torsdags skrittade vi runt Bjärby tillsammans med Matilda och Malva, mycket kravlöst. Det kom även en liten shettis till stallet, Kasper, väldigt söt och sällskaplig. :)
 
Igår red vi bort till Arkösundsvägen och sedan förbi Bjällbrunna hem. Det blev mycket trav och galopp på Bjällbrunnavägen och även om han var lite spänd och tittig kändes han fin. Även igår kom det nya hästar, en travare och en shettis. Shettisen var fruktansvärt söt och i storlek med modell större hund, det var nästan så man ville lyfta in den i bakluckan och ta med den hem. :p
 
Idag var vi på banan som var riktigt bra trots att det regnat hela dagen. :) Han kändes väldigt trevlig och gick avslappnat från början. Han var inte speciellt tittig heller men det kanske var för att det inte rörde sig något folk ute idag, det är bara jag som är dum nog att ge mig ut i regnet. :p Vi jobbade med övergångar både i trav och galopp och i galoppen jobbade vi med att korta. Det var lite svårt men mot slutet släppte det. Han var lite svår i höger varv i traven men det berodde nog mycket på min riding för när jag höll stöd på ytter och verkligen formade honom runt inner skänkel var det inga större problem. Jag var väldigt nöjd med honom idag och det blev inte mer än 45 minuters ridning inklusive fram och avskrittning. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0