Hemma igen!

Ja, nu har jag varit och hämtat hem min häst igen. Det märks att han har stått på box och liten hage... Han var lite pigg och spänd när vi skulle åka hem. Värmen i hoven har försvunnit under veckan jag varit borta och jag kunde inte känna någon ovanlig svullnad, möjligen pyttelite men väldigt svårt att säga. Jag försökte lina honom i hagen men i vänster varv busade han mest runt och halkade lite och i höger varv fick jag ingen fart på honom. Det fanns i alla fall ingen tydlig hälta. När vi kom tillbaka till stallet linade jag honom på gårdsplanen. Han såg ren ut i vänster varv och i höger var han möjligen pyttelite halt men han rör sig ju lite olika beroende på vilket varv man är i normalt så svårt att säga. Han blev i alla fall förvisad till sjukhagen och kommer att vara så minst fram till tisdag då hovslagaren kommer och vi även har en tid på kliniken. Med lite tur kan hovslagaren säga att det var en hovböld och då behöver vi förmodligen inte åka till kliniken. :)
 
Den här veckan har det varit fullt upp. Jag var på medeltidsveckan på Gotland och hann även med att åka och hälsa på ordföranden i Achaltekeerföreningen då och titta på hennes hästar, framför allt fölet som hon fått, han var fruktansvärt söt. Han var inte ens en vecka gammal när jag var där och lite blyg av sig men fick jag klappa lite grann. Det gick även ett tre månader gammalt travarföl där och hon var mer social av sig. :p Man blir ju inte lite sugen på några egna föl... Jag kom hem igen i torsdags kväll och igår var jag iväg till Nora på sommarmöte i föreningen och fick se ett halvsyskon till fölet. Imorgon vankas det jobb igen. =/
 
Väldigt söt liten Onyx. :)
 
Svärden som var med på inspelningen av Sagan om Ringen. Jag fick hålla i dem, lite coolt om man är nördig. :p
 
Juvel, halvbror till Onyx. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0