31 augusti -16

Idag blev det lite hoppning. När vi värmde upp gjorde vi skänkelvikningar och det gick väldigt bra. Över lag kändes han mycket trevlig även om han blev lite studsig och motspänstig i galoppen till och från. Hoppningen gick bra den med. Han tittade lite på hindren i början men hoppade väldigt väl och på slutet låg de på 75 respektive 85 centimeter och det kändes superenkelt. :) De stod på diagonalerna så jag kunde ligga på en åttvolt över dem. Vi höll inte på så länge och när vi var klara skirttade vi av runt hagarna. 
 
Det var förmodligen sista ridturen för min del på minst två veckor, jag räknar med en månad, buhu. :( Han som känns så himla trevlig just nu... Jag kommer att börja en behandling idag och under tiden den pågår har jag ridförbud. Jag hoppas kunna hålla igång honom från marken men vi får se. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0