30 augusti -16

Jag tänkte rida i kohagen idag tills jag kom på att det var säsong för älgloppor, då vände vi snabbt och tog en sväng på gräsvägarna istället. Vi red bort till diket mot Styrstad och tillbaka. Han var väldigt pigg och spänd. Han skyggade en del och jag red barbacka. Jag satt lite löst några gånger men inga avramlingar. Det närmaste vi kom markkänning var på vägen hem när vi inte var överens om vilken väg vi skulle ta. Jag tyckte vi skule rakt fram men han vill svänga av och gjorde en hastig sväng samtidigt om han började bocka... Det blev mycket galopp och vi försökte oss på byten. Åt vänster gick det som vanligt ganska bra, åt höger fick vi till det ett par gånger med lite bockande emellan. :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0