26 augusti -16

Igår blev det en skrittrunda. Vi red grusvägen in mot stan och sedan gräsvägarna hem och tog andra uppfarten. Han hade ett bett/sår på ryggen som var lite svullet och han ömmade rejält när jag tryckte på det. Det skulle hamnat under sadeln så det blev barbacka, han hade även ett ordentligt jack i pannan. Jag fick tillåtelse att tvätta om han fick ha sin slicksten men när jag kom med plåstersprayen ville han inte vara med längre. :p Han kändes väldigt trevlig när jag red. Vi hade hackamore och jag tog tre kortare travintervaller under vilka han kändes superfin. Han känns alltid väldigt trevlig med hackamoret. 
 
Idag red vi ett kort dressyrpass på banan i värmen. Svullnaden på ryggen var oförändrad så det blev barbacka idag med, jacket i pannan såg fint ut och svullnaden där hade gått ner en del. Han kändes väldigt trevlig idag. Först jobbade vi i skritt runt fyrkanten med lite öppna och sluta innan vi fortsatte med samma jobb i trav. Det börjar verkligen bli ordning på slutorna nu. :) Efter lite galopp i varje varv red vi igenom LB:2 och det gick faktiskt bra. Travlängningarna var väl inget att hänga i julgranen och han var lite spänd och kort i skritten men annars kändes han trevlig. Vi skrittjobbade lite mer efter programmet och gav oss på byten igen. Det första åt höger slutade med avbrott men nästa som blev åt vänster gjorde han rent och andra försöket åt höger blev också rent utan avbrott (!) så då lade vi ner och travde av. :) Avskrittningen tog vi runt hagarna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0