24 augusti -16

Igår tömkörde vi. Förutom lite dåligt bjudning var han riktigt fin. :) Vänstergaloppen fungerade över förväntan. Jag hade tagit fram tre galoppbommar som han fick kliva över. I trav gick det bra men i vänster galopp blev det gärna avbrott efter sista bommen men till slut fick jag igenom det. Efteråt släppte jag honom lös, så skönt att kunna göra det igen. :D Som vanlitg var det inte så mycket fart på honom men lite galopp och bus blev det när jag drev på honom lite. 
 
Idag red vi på stubbåkern vid stallet. Han var väldigt pigg hela ridturen, väldigt ovant men trevligt. Vi joggade runt i trav först och bytte varv mycket innan vi kände på lite öppna och sluta. Öppnan gick jättebra, slutan var lite knepigare. Det var mest när han skulle gå undan höger skänkel som det körde ihop sig men efter lite tragglande gick det också. :) Efter det galopperade vi lite i varje galopp och gjorde ett par byten innan han fick skrittpaus och som avslutning fick han galoppera hemåt i valfritt tempo innan vi skirttade av. Galoppen gick inte superfort men han gick i alla fall på mer än vanligt och passade även på att busa lite. Han blev väldigt svettig då han nog tappat lite kondidtion och det var varmt. Han fick bada efteråt och jag fick till och med spola bakom öronen utan protester. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0