19 augusti -16

Idag var den stora flyttardagen. :) Jag mosade in så mycket jag kunde i bilen innan jag hämtade hästen. Naturligtvis hade han rullat sig och var lite lagom skitig... Jag borstade bort det värsta innan jag linade honom lite för att se om han fortfarande var halt. Om jag verkligen anstränger mig och letar ser han fortfarande lite halt ut men om jag inte gör det så ser det okej ut. Han var fortfarande svullen idag men inte direkt varm och hade ingen temp så imorgon försöker vi sätta igång igen.
 
När jag linat honom gick vi bort till Ånestad och han fick träffa sina nya kompisar. Han och Matilda som gått tillsammans förut kände igen varandra. Matilda hade fullt sjå med att hindra Akke och nordsvensken Malva från att hälsa på varandra. :p Akke gick iväg själv efter en stund och verkade inte jättenöjd med sällskapet. När jag varit två vändor med bilen och hämtat mina grejor tittade jag till dem igen och Akke gick fortfarande för sig själv. Han hade några bitmärken men annars såg han hel ut. Han följde med mig till grinden och ville nog följa med ut. Malva jagade honom en sväng med. :( Han går undan i alla fall och det blir säkert bättre om några dagar. 
 
Stallet :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0