28 september

Igår skrittade vi bort till Strystad igen och han var faktiskt piggare. Jag hade sporrarna i förebygande syfte. :p Förutom övergångar jobbade vi med lite skänkelvikningar och testade att rygga. Det gick helt okej även om jag nog inte övat regelrätta ryggningar men jag är rätt säker på att vi har backat förut. 
 
Idag skrittde vi runt stubbåkern igen. Han var inte jätteseg men lite mer bjudning hade kanske önskats samt att han bitvis struntade i mina skänklar totalt. Det blev bättre efter ett par ponnysparkar. Vi ryggade lite idag med och det gick bättre när jag kom ihåg att ge röstkommando, han kan ju faktiskt backa för rösten när han är på humör. :p Han piggnade till när det började gå hemåt och sprätte med ett framben en gång men inga bocksprång så han har lugnat sig. Imorgon får han ledigt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0