19 september

I måndags, tror jag det var i alla fall, red jag en sväng runt stubbåkern. Vi fick sällskap av Matilda och han höll sig faktiskt lugn, han hade fullt upp med att hålla koll på henne. :p Lite seg var han men så var det väldigt blött med. Det var sista biten hem han skuttade lite när det sprang förbi joggare men han var i alla fall ovanligt lugn. Vi avslutade på banan med ett par varv i trav och han kändes fortfarande halt. 
 
Resten av veckan har han vilat på grund av bristande energi och motivation. Vi lasttränade i alla fall idag så vi slipper bråka så mycket på tisdag. Han var lite stökigt första gången vi gick på men när vi gått igenom en gång ver det inga problem att gå in och jag kunde stänga om honom med. :) egentligen hade jag tänkt skritta ut men efter lastträningen passade han på att rulla sig och var lermonster så jag lade ner det. 
 
Just nu är jag lite lätt irriterad på min numera före detta chef. Dels för att jag inte fick ledigt i torsdags när vi skulle till kliniken vilket har gjort allt väldigt krångligt samt  en annan sak. Jag och en kollega var uthyrda för ett och ett halvt år sedan och där hade vi rätt att få ut ackord, det vill säga extra pengar utöver lön. Våra ackordstidsedlar blev av någon anledning aldrig inskickade men så fick facket reda på det hela och har styrt med det så att det är klart att vi ska få våra ackordspengar och hur mycket det blir. Chefen har för övrigt inte lyft ett finger för att göra något åt det trots att han blivit informerad om att vi har rätt till ackordet. De hörde av sig till honom i måndags och det sista han gör innan jag slutar är att ta upp det med mig och undrar om jag har drivit ärendet... Det kunde han väl ha tagit lite tidigare? Det är inte något trevligt sätt att avsluta en anställning på enligt mig och han visste nog egentligen att jag inte haft något med det att göra. Han gjorde ganska klart att han minsann inte tänkte betala ut några pengar så det lär bli förhandlig. Just nu är jag sååå glad att jag har slutat och det känns superskönt, bara hoppas att man trivs bra på nya jobbet men jag har ju varit uthyrd dit så jag känner ju folket i alla fall. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0