Hovslagare

Idag var det dags för nya skor. Trots att det bara är tredje gången han skos och att han enligt utsago var stökig senast så skötte han sig super idag. Vänster fram var lite bråkigt både när gamla skon skulle av och den nya sömmen skulle i men det löste sig ändå bra. När hovis plockade av skon slutade hon lossa sömmarna när han blev bråkig och fick bort den ändå och när den nya åkte på mutade vi med slicksten efter de första sömmarna. Det hade det nog gått ändå, han ryckte inte mycket, men det är väl bra att han associerar skor med bra erfarenheter. Höger fram var inga problem alls. Eftersom vänster var sist så fick han stå med sin slicksten resterande tid med och han verkade nöjd med det. Bak är ju en historia för sig... Han är fortfarande sparkig där, väldigt, men bara hon får tag på benet ordentligt slappnar han av och sköter sig. Han håller ju inte på så med mig heller så det är inget vi kan öva på. Han får guldstjärna för frambenen i alla fall. Idag stod jag inte och passade honom så mycket heller, jag vet inte om det gjorde någon skillnad. Jag stod mest bakom eller mockade hans box så fick de klara sig själva. 
 
Min förkyling har blivit värre igen och lungorna gör sitt bästa för att bli upphostade... Det är ju i och för sig standard när jag är förkyld men det är i alla fall inget roligt. :( Jag vill rida igen men det är väl bäst att bli lite friskare först, kanske borde vara hemma från jobbet imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0