7 mars

Igår red M igen. Hoppning stod på schemat men först gick hon som vanligt igenom det han övat på innan. Sidvärts gick bra, inga större konstigheter även om han var lite lätt sur på sporrarna. Bytena gick inget vidare i dag heller så hon ska återgå till enkla byten ett tag, han blir lite springig som det är nu. Han var väldigt pigg i början och tittade på allt som hände runtomkring men när han gjort av med överskottsenergin blev han väldigt trött istället. 
 
Hoppningen gick väl sådär till att börja med. Han började med att stanna på första hindret men M trodde nog det var mer för att han tittade på annat för sedan tog han det fint. Han stannade även två gånger på oxern och såg allmänt dum ut och vi kom fram till att han inte gillade sporrarna. När de fick ett spö gick det plötsligt mycket bättre och han hoppade fint. De satte ihop de tre hinder som stod på banan till en liten bana. Hindren låg på 60-70 centimeter och han hoppade fint men jag såg att han var väldigt trött de sista sprången för spänsten försvann då. 
 
Idag hade han och Dante race i hagen när jag kom. :p Han hade även rullat sig förutom att hans ben var svartgrå... Han fick vara skitig för han kommer säkert rulla sig imorgon i alla fall. Skönt att han har rastat sig lite inför morgondagen i alla fall, vi ska ju ut i skogen då. :)
 
Den senaste veckan har jag varit jättesugen på att skaffa en projekthäst, gärna en ponny, som är outbildad som jag kan ha i några månader och utbilda samt tävla för att sedan sälja. Jag tror dock inte att jag kommer orka med två när jag börjar jobba samt att man ska få sålt med. =/ Även dåligt med lämpligt material i vad jag tycker är en bra prisklass. Hade man haft eget stall med lösdrift hade det varit en annan femma, då hade jag även kunnat köpa något yngre och rida in själv. Är väldigt sugen på en connemara, de är ju så fina. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0