7 juni

Idag var vi på pay and jump på Knivberga gård. Han skötte sig verkligen superbra, lätt att lasta och lugn och snäll trots att det blåste storm, hem lastade min man honom i träns! :) De hade även lite lekstuga när jag gick banan verkade det som. :p Betet har gjort under för humöret på herrn, han är mycket trevligare att handskas med just nu. 
 
Han var seg när vi red i början, mest för att det var lite att titta på tror jag. Superseg i skritten och jag fick verkligen jobba för att få fram honom i traven. Jag joggade bara fram honom lite lätt innan de byggde om banan då det var olika banor från 10-40 cm och 50-100 cm och vi skulle hoppa 60 cm. När jag suttit upp igen jobbade vi med galoppen och då var han lättare att få fram och det blev även bättre i traven. Han stannade på hindren på framridningen och fick hoppa från stillastående och sedan rulla över tills han hoppade hyfsat snällt vilket blev tre gånger per hinder. När vi gjort det höll vi bara igång lite lungt mellan skrittpauserna och tog räcket en gång till innan vi skulle in. Vi fick gå in när sista i 50 cm red vilket nog var tur för det var farligt inne på banan. Det satt en fotograf och gömde sig i buskarna och hindret vid fotografen var också läskigt samt sjuan som bestod något rött grindaktigt samt björkbommar. Vi hann i alla fall cirkla runt banan ett par gånger och spana in några hinder innan vi fick börja. Det första stannade han på och jag fick trycka över honom, tvåan hoppade han i alla fall i galopp men avstannade och sedan släppte det. Det var bara jag som klåpade mig sedan. :p Jag var så chockad att han hoppade snällt på femman så jag glömde sexan som kom ganska fort efter och fick lägga en volt. Det blev även en volt på åttan då skylten blåst ner och jag blev osäker på om det var det vi skulle hoppa. :p Jag är hur som helst jättenöjd med honom. Han har förbättrats mycket sedan förra gången vi var ute. Nu blir det 70 cm nästa helg och sedan förmodligen sommarlov om det inte blir någon mer terrängträning förstås. :)
 
Tyvärr blev det ingen film då kameran muppade, bara en snutt från framridningen. =/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0