Vild häst

Det har varit blankis runt stallet sedan söndag förra veckan, därav har det inte blivit någon ridning. Igår hade det i alla fall smält bort hyfsat så vi kunde ta oss till skogen. Han var fruktansvärt pigg och när jag skulle korta stigbyglarna höll han på och slå bakut en hel massa... Han kan ha misstyckt om sadeln då jag tror att jag sadlade lite för långt bak, när har det hänt någonsin liksom. När vi började röra oss igen gick det i alla fall bättre och även om det blev lite bock så skötte han sig helt okej. Vi försökte klättra för att gör av med lite energi men jag är osäker på om jag lyckades, han var i alla fall fortfarande väldigt pigg när vi red hem. 
 
Idag blev det också motion men i sällskap med Tiger. Det blev skogen igen och vi snurrde runt där ett tag. Idag var det en mycket lugnare häst, tyvärr kunde jag inte använda martingal då båda var för korta... Bitvis saknade jag det. Han får nog ledigt imorgon sedan borde jag försöka rida under veckan men jag får se hur underlaget är. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0