4 januari

Idag har vi varit i ridhuset igen. Det blev cavaletti och som vanligt tappar jag uppfinningsrikedom då... Vi red mest runt fyrkanten och över bommarna vilket han gjorde super, speciellt när jag red ihop honom, annars var formen bitvis ostadig vilket berodde på bristande engagemang från min sida. Även galoppen kändes fin även om det inte blev så mycket av den varan. Man känner verkligen när han kommer ihop i galoppen och jobbar istället för att vara lite halvlång och låtsas böja på nacken. Som avslutning byggde jag upp ett hinder som han fick hoppa. Först som ett litet kryss som vi travde och galopperade över ungefär tre gånger åt varje håll och sedan ett räcke på 65-70 centimeter som han fick ta två gånger i varje varv i galopp. Han känns lite tveksam och vinglig mot hindret, lathet skulle jag tro, men tog av ganska långt ifrån så han är ju inte feg. Det blev ju flacka språng men han hoppade ganska snällt så jag kände mig nöjd. :)
 
Det blir guldstjärna på lastningen. Först trodde jag inte vi skulle komma iväg då det blåste och han verkade vara på bästa åsnehumör men så tog jag ner frambommen och bestämde att vi skulle gå igenom en gång först och då tog det inte lång tid innan han snällt följde med in och när vi skulle in "på riktigt" var det inga problem. Jag kunde stänga själv om honom med, mamma hade inte hunnit komma än så jag hade inte så mycket val. ;) Hem var inga som helst problem. Jag hade tagit på repgrimman och han gjorde väl något halvt försök till att vara åsna men sen gick han snällt in. :) Jag tror faktiskt att jag kan åka själv med honom nu bara jag vet att det finns någon vid ridhuset som kan hjälpa till att stänga om det skulle skita sig totalt. 
 
Mamma filmade lite, får se om jag orkar ladda upp något. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0