31 december

Det blev en liten "nyåsritt" idag, det var ju faktiskt dags för ridning. Jag fick sällskap av de nyinflyttade i stallet, Chavon och Matilda och vi skrittade ut i skogen. Jag fick vara först eftersom de andra inte hittade så bra och det var melodin om man ville ha en lugn och snäll häst när man rider med sällskap. Han var lika seg som när jag rider själv. :p Det var nog tur att vi var först i alla fall för när vi kom till pulkabacken var det en familj där som åkte pulka och två killar stod längst upp, som tur var stod de stilla. Akke tyckte de var lite läskiga och var tvungen att stanna till och spana när vi kommit upp en bit, jag tror han tittade mest på pulkan, men han gick förbi ganska snällt ändå. De andra hästarna, som är äldre än Akke, var inte lika lugna. Matilda, som är 6 år tror jag, blev väldigt studsig och upprörd när vi kommit upp och Chavon,12 år, gillade tydligen inte barn. :p Resten av vägen gick det lugnt till i alla fall utom möjligen Akke som piggnade till och fick lite mer fart. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0