20 januari

Jag red rundan runt Bjärby idag. Akke var väldigt pigg igen och man fick vara beredd på plötsliga bocksprång och efterföljande galopp. Det i kombination med is under snön och att jag red barbacka med hackamore gjorde det hela väldigt spännande... Han halkade faktsikt inte speciellt mycket men man blir ju lite nervös när han fnattar runt och det kan vara halt. När vi kom bort till lösdriften fick han fnatt och bockde och drog iväg och lyssnade inte ett smack på mina tygeltag, morr. Det blir nog träns nästa gång. Jag borde nog rida imorgon med, vi får se hur underlaget verkar då, det skulle ju snöa hela dagen. 
 
Akke hade tydligen varit på rymmen idag, två gånger... Det är ingen/dålig el i hagen så han har nog krupit under trådarna. Vet inte så mycket om det då det bara stod på tavlen att han varit ute ur hagen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0