13 februari

Idag var vi till ridhuset igen. Vi lastade hos M idag och han blev väldigt upprörd för något, kan ha varit traktorn, kan ha varit Ms mamma som kom med två hunder eller så var det något annat, suck... Efter lite övertalning kom han in i alla fall men han hade absolut inte ro att äta sitt hö trots att jag bara stängt bakbommen. Så fort jag fått hjälp med att stänga åkte vi och när jag kom fram var han lugn som en filbunke, förklara det! Själva ridningen gick bra. Han fick en bom att gå över vilket var lite skumt i början men det gick bättre sedan, vi har ju varit lite dåliga med bommar. Det var även lite protester vilket M tyckte var bra så hon kunde säga till honom ordentligt. Han har ju dåligt bjudning och det blev lite så att hon fick sitta och driva hela tiden eftersom han snabbt faller tillbaka till söltempo när man driver på och om man är på väg att banka på honom lite mer rejält så lyssnar han innan man hinner göra det men saktar återigen ner ganska fort. :p Vi hade byggt ett litet hinder med och idag sög han tag i hindret mycket bättre än tidigare. Det brukar ju vara så att man får sitta och parera i sidled ända fram till hindret men idag tog han tag i det själv. :) Efter några språng lade jag en sockerbit under och det var inga konstigheter. Första hoppet såg han den i luften, efter det brydde han sig inte ett skit. :)
 
Lastningen hem gick helt okej, han testade om han kunde slippa men gav sig rätt fort. Han lyssnade jättebra på repgrimman. När jag lade på tryck kom han framåt och backade inte som han har gjort förut, mycket nöjd. Jag tror han har börjat förstå att jag släpper efter när han gör som han ska. :)
 
När vi kom hem och skulle ner till hagen såg han sjukt nöjd ut, undrar om han vet att han har varit duktig?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0