25 december

Han var riktigt jobbig att rida idag. Vi var på banan och han var fruktansvärt pigg vilket medför en spänd häst som bara vill springa... Jag försökte jobba med att flytta honom och forma ordentligt på kortsidorna och när vi var på volt. Bitvis gick han fint men däremellan var han väldigt stel i sidorna och när man skulle forma runt skänkeln gick det fortare och jag blev hängande i handen i stället. I galoppen var det värst och jag hade typ kramp i armarna när vi galopperat klart då han blev jättestark och jag försökte lossa honom på kortsidorna när vi var på fyrkanten. Det blev bättre vartefter i alla fall och på slutet gick han riktigt avslappnat och lydigt till och med i galoppen. Imorgon hoppas vi på att det blir hoppträning annars får vi rida ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0