2 augusti

Jag upptäckte att han hade en knöl på höger framknä när jag borstade... Varför ska han ha massa suspekta svullnader överallt? Vi tog en sväng i alla fall och han kändes inte halt. Vi red Bjärby-Styrstad, jag hade egentligen tänkt rida hem förbi Ånestad åt andra hållet men han fick välja idag. :p Han började med att dratta ner i ett dike så jag höll på att åka av... Vi skulle äver diket vid Bjärsta som vi brukar gå över. Han missbedömer var kanten är när han ska kliva över och helt plötsligt fösvinner benet ner i diket. Som tur är är det ju inte djupt men jag var inte beredd så jag var rätt långt fram på halsen ett tag. :p Resten av ridturen gick bra och han var riktigt fin i traven, trots hackamore. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0