7 november

Jag kan lova att jag var allt annat än ridsugen när jag åkte från jobbet vid halv fem... Jag hade planerat så fint när frukosten blev en timme sen att jag skulle skippa lunchen och sluta en halvtimme tidigare men så blev det inte. Var tillbaka på firman vid kvart i fyra och var därifrån halv fem, suck.
 
Jag hade inte mycket val med ridningen dock. Han har vilat i två dagar och behöver rastas lite innean söndag och helst inte imorgon. Det var bara att plocka på ordentligt med reflexer och ge sig ut. Vi red gärdesvägarna från Bjärby och bort till hoppdungen och sedan förbi Bjärby hem. Det var fruktansvärt lerigt men det verkade inte bekomma herrn och en gång trodde jag att han skulle halka omkull... Vi hamnade även ute på gärdet en gång när han såg något farligt i diket när vi travade och slängde sig typ tre meter åt sidan. :p Tur att jag har övat in balans och reflexer på Milou, han gjorde ju 180 graders kast utan förvarning med rivstart, nu är det ju mest lufthopp i sidled med stopp efter, mycket lättare att sitta kvar då. :) Vi mötte även en fyrhjuling. Den var inte så farlig till att börja med men när han stannade och slog av motorn och ljuset blev han läskig för då "försvann" han, det hade nog varit bättre om han bara kört lite sakta. När den värsta energin var avrastad kunde han faktiskt gå lite i form i trav. Vi jobbade även med ställning på grusvägen hemåt. Åt höger gick det bra men åt vänster var det svårare. Jag är nöjd med honom idag, bra bjudning och lagom busig. Han var även ovanligt snäll och trevlig att fixa. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0