4 november

Idag var hovis här. Han tyckte Akkes fötter såg fina ut. :) När han var färdig sadlade jag och så red vi ett pass på banan. Det var välbehövligt kan jag lova. Han var superstel åt vänster och samtidigt väldigt pigg vilket resulterade i att han fick mig att hänga i inner tygel, i båda varven, vilket är helt fel. I skritten kunda han sköta sig ganska bra men så fort vi travade blev det racerhäst som ramlade inåt i volten och var stel som en planka och struntade totalt i min vänsterskänkel i annant än drivande syfte... Jag hade tänkt jobba med serpentiner men den idén fick jag snabbt avveckla och bara försöka få loss honom och bli av med lite energi på volten. Efter en stund blev han faktiskt riktigt fin. Vi galopperade en del med och jobbade med volterna där med. Åt höger gick han fint i form på slutet och vänster gick bra det med efter några försök även om han inte gick i form där. På slutet hade han slappnat av och mjuknat och vi kunde rida serpentiner och vi provade även att vända rätt upp vilket gick helt okej. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0