Trött

Efter en natt med för lite sömn, (går man inte och lägger sig i tid får man skylla sig själv) en heldag med jobb och två hästar att fixa känner jag mig rätt mör... 
 
Då Nunnes matte är bortrest lovade jag att ta hand om honom idag så Akke fick vila, jag mockade bara och fixade mat åt den lilla lortgrisen som just nu är grå. När jag var klar var det bara att åka vidare till Nunne.
 
Jag var ridsugen så det blev en ridur. Först tänkte jag trimma lite på banan men den var sjöblöt så vi red upp till Gransjönäs istället och red där. Han är alltd spänd där uppe men passet gick helt okej ändå. Jag började med att skritta och kolla av så han var lydig för sitsen. Det var väl lite si och så med det men det gick ganska fort att fixa till det. I travarbetet försökte jag bara hitta en bra takt och bitvis kändes han riktigt bra. I galoppen gjorde vi lite fattningar och piruetter. För ovanlighetens skull var han bättre i vänster galopp idag. När jag var klar skrittade vi ner till Sandviksgärdet och rejsade tillbaka, det tyckte Nunne var skoj och jag med för den delen. :p På vägen hem hade han något svårt att skritta, det taktades något förfärligt. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0