17 maj

Igår löshoppade jag lite men han var inte alls med på noterna. Han stannade upp och gjorde kråkhopp nästan varje gång. Jag höll det väldigt lågt och försökte bara få lite flyt och när han gjort något bra språng slutade vi. 
 
Idag red jag ut. Vi red bort till Styrstad för att sedan rida längs med gärdena till Bjärby och långa vägen hem. Jag fokuserade på att han skulle gå framåt och lyssna på skänkeln så det var mer eller mindre fri fart. :p Det blev en hel del trav och jag hade väldigt lösa tyglar större delen av ridtuen. När vi kom ut till grusvägen igen åkte det förbi en cyklist som Akke hängde på. Det var jättelajbans att springa efter den, han bockade till och med lite. :) Naturligtvis passade vi på att hoppa hindren i skogen med. De första travhoppade han men sedan blev det fart på honom och han hoppade riktigt bra. När vi kom fram till vattenpölen sista biten hem satte han sig på tvären. Han trodde nog att jag skulle tvinga ner honom i den så han fick vackert vända och gå förbi den en gång till, på vägen den här gången, istället för att hoppa runt ute på gärdet. När vi kom hem igen tror jag att han var lite trött, svettig hade han blivit i alla fall men det var rätt så varmt så det är inte så konstigt. Han fick äta sitt kraftfoder i spolspiltan och det gick ganska bra. Först backade han ut efter en tugga men sedan åt han upp allt där inne och kunde gå in igen fast maten var slut. :) Jag hade sporrar och peewee-bettet idag och det fungerade riktigt bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0