Pay & jump

I torsdags var jag på pay & jump med Rut och hoppade 60 cm och 70 cm. Jag var där stax innan det började och anmälde och gick banan så kom syrran med hästen lite senare. Hon var ganska tidig men eftersom Rut inte kan stå på trailer någon längre stund tog vi ut och sadlade ganska direkt. Hon var väldigt på tårna när vi skulle sadla och innan jag suttit upp men så fort jag kommit upp och vi skrittat en bit lugnad hon sig. Vi började med att skritta runt och titta på allt innan vi stannade vid banan och väntade på att det skulle bli dags att komma in på framhoppningen. Väl där fokuserade jag på att hon skulle vara lugn och lydig och gjorde många temopväxlingar och halvhalter. Vi tog två språng på krysset, ett i trav och ett i galopp och det kände bra. Räcket kom vi lite konstigt på då galoppen var dålig men jag tog det bara en gång ändå då hon hoppade väldigt bra på oxern och jag ville ha henne lugn. Inne på banan gick det helt okej, vi fick inget vidare flyt då jag satte för dålig galopp i henne och jag fick bryta av till trav för att rätt galoppen ett par gånger men hon hoppade felfritt i alla fall och lyssnade bra på mig. 
 
70 klassen gick bättre, framridningen blev lite hafsig till att börja med då det gick fortare inne på banan och jag var lite småstressad över det samt att det var en häst som fnattade runt och var allmänt vild på framhoppningen som vi höll oss undan ifrån. Jag gjorde mitt bästa för att stessa av och rida noga i alla fall och hon hoppade fint de tre sprången jag tog. Inne på banan satte jag bättre galopp i henne än förra klassen och flytet var mycket bättre. Hon var något okontrollerad innan näst sista hindret men det berodde lite på att jag mesade lite när jag höll tillbaka henne. Det var i alla fall en felfri runda och jag är jättenöjd över hur bra hon skötte sig. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0