13 februari

Red Nunne idag, känns som det var evigheter sedan och kom fram till att det var drygt två veckor sedan, hoppsan... :p Jag kände dock att det var välbehövligt för min del, motivationen har återvänt lite. Det blev inget vettigt ridpass, jag ville trimma honom lite men det fanns ingenstans att vara. Jag började med att rida upp till badplatsen men där var det bara snö,- och isfritt där det varit plogat runt mittdelen av parkeringen och jag tyckte inte det var bra att dressyra där. Vi gjorde ett försök med vägen där med men den var isig så jag bestämde mig för att se om banan var ridbar och i annat fall rida runt rasthagen där underlaget var hyfsat. 
 
Banan var hemskt dålig, bitvis isig och bitvis blöt och djup så den gav vi upp omgående. =/ Det blev således vägen runt rasthagen. Nunne var stel i början och jag fick rida en stund i trav och galopp innan han blev varm och började släppa till lite och då hade han hunnit bli trött, suck... Han kändes ganska fin på slutet i alla fall, får väl hoppas på att snön har smält undan lite mer till nästa gång jag ska dit. 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej! Tänkte svara här också :) De gratisprogram för foderstatsberäkningar jag känner till är web-baserade. Kan rekommendera någon utav dem eller att du räknar för hand om du inte litar på datorn :)

2014-02-14 @ 18:26:49
URL: http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0