Tjoho :D

Nu går det framåt med handen! :D Igår körde jag motorcykel igen, så roligt! Jag trodde inte jag skulle kunna göra det förrän stiften var borta men jag har så pass mycket rörlighet nu så det går helt okej att koppla med handen. :) Jag åkte ut till svärföräldrarna och pysslade lite med hojen, bytte olja, satte dit nya kopplings- och bromshandtag då de sett bättre dagar och kopplingshandaget dessutom var av sedan hojen ramlat omkull på innergårde i våras. Jag bytte även framblinkers då det satt som lösa tänder. Skönt att ha gjort det. 
 
Idag tömkörde jag Akke. :) Jag vägde mellan att tömköra och longera men jag kom fram till att tömkörning nog skulle vara snällare mot handen. Vi gjorde inget avancerat, han har ju inte gått sedan sista veckan i maj och jag är ju som sagt lite justerad. Han fick skritta runt fyrkanten med fokus på framåtbjudning och det gick faktiskt bra, han var snäll om än lite seg och sommartrött. :p Han fick trava något varv åt varje håll och det gick fint det med och bjudningen blev bättre efter traven. :) Det blev inte jättemånga varv skritt heller men det kändes som en lagom start. Jag kan ju lova att jag är lite lätt sugen på att rida nu när han var så snäll... Vi får väl se vad det blir, håller jag mig till skritt och trav borde det vara lugnt. Det kan ju hända att jag får sota för mina aktiviteter med, handen värker lite. 
 
Plastraketen med ny fin utrusning :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0