Ridning i värmen

Ja, det blev en ridtur idag, säkert helt förbjudet när man har en bruten hand. :p Det gick hur bra som helst och Akke verkar ha tagit till sig det vi jobbade med innan sommaren. Vi gjorde inget avancerat, ungefär samma övning om tömkörningen. Skritt runt spåret med fokus på bjudningen och lite trav emellanåt. För variationen red vi serpentiner någon gång och bytte varv ganska ofta. Han lyssnade ganska bra på skänkeln, bättre än väntat och surade bara ihop en gång när jag blev för på. Vi provade novabettet jag köpt med och han verkade trivas med det och sökte sig neråt när jag hade kontakt i tyglarna, dock mest i skritt. Jag är nöjd med honom i alla fall. :)
 
Det var lite spännade att gå in i stallet idag. De har gjutit igen diverse ojämnheter i stallgången så det låg brädor lite här och var. Akke tyckte det var jäkligt skumt och var inte helt säker på att man kunde gå förbi allt men utan alltför mycket övertalning kom vi bort till enda uppbindningsplatsen som inte var ockuperad. :)
 
Han har fått en ny flugluva också, igen... Den gamla han hade är halvt slaktad, den får han bara ha i yttersta nödfall, den jag köpte på Ullared sitter inte kvar så nu har han fått en ufoluva igen. Förra året hade han ju lyckats vika ett öra under en sån och var svullen i några dagar men jag kan inte hittta något bättre tyvärr. Det här är royalblå så förhoppningsvis ska den inte vara så svår att hitta om han plockar av den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0