Maränghäst

Idag har vi löshoppat. Det duggade lite när vi gick ner till banan men när jag släppte honom där så han skulle få beta lite medans jag byggde hinder kom det en rejälare skur. Han vände rumpan mot vinden väldigt fort och såg fruktansvärt eländig ut. Han avskyr att bli blöt stackarn. Som tur var slutade det ganska fort. 
 
Jag började med fyra galoppbommar som han fick gå över. Det gick väl sådär, först blev det mest skritt och trav, sedan kom han på att han kunde gå på gräsvallen och slippa bommarna. Jag drog upp varannan på vallen och då smet han inte förbi lika många i alla fall. Efter en stund byggde jag ett litet hinder istället och då gick det bättre. De gånger han kom i galopp hoppade han fint, de andra gångerna drog han med sig bommen. :p
 
När vi var klara med hoppningen jobbade jag lite med att han skulle flytta undan bakdelen för tryck och det gick bra. Han fick gå in i spolspiltan när vi kom upp till stallet igen och det gjorde han fint och avslappnat. Det hjälpte säkert att det stod massa hinkar längst in, bland annat hans godishink. :p Jag började vända honom lite med och det gick bra, mycket bättre än tidigare. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0