6 april

Idag red jag Akke på banan, stackarn har blivit riden alla dagar han har motionerat den här veckan. Han skötte sig faktiskt väldigt bra och hade bjudning. Formen var det väl si och så med och han testade i början om han kunde stanna och tjura i hörnen men det fick han inte och efter tre-fyra försök skärpte han sig. Jag lyckades faktiskt fatta höger galopp en gång också efter några försök, mycket bra. :) C var med och filmade och han ser mycket finare ut än han känns trots avsaknaden av form. :) Jag ska försöka lägga upp filmen senare.
 
Planen framöver är att han ska få framskor nästa vecka eller veckan därpå och ridas ut mycket. Arbete på banan görs från marken och sedan ska jag boka en träning så jag kan få lite hjälp med vad jag ska tänka på. Det är mest min sits som gör att han bråkar. Ett tandläkarbesök ska också bokas in vartefter och eventuellt ett kiropraktorbesök då han känns ganska ojämn i kroppen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0